Термотрансферні етикетки. Їх переваги і недоліки. Види рібонів

Іноді складно визначитися що вибрати: термодрук або термотрансферний друк? Собівартість якої етикетки буде нижче - термоетикетки або термотрансферної етикетки? Крім того, самі поняття термо і термотрансферної етикетки часто плутають. Тому в цій статті ми визначимо відмінності термо і термотрансферних етикеток, розглянемо поняття і види фарбувальних стрічок - рібонів, які необхідні для термотрансферного друку, а також охарактеризуємо основні переваги та недоліки термотрансферної етикетки.

Термотрансферна етикетка, також як і термоетикетка, має основною перевагою те, що необхідну інформацію можна швидко задрукувати на місці, де це потрібно і вносити інформацію, яка часто змінюється. Для друку термотрансферних етикеток використовується термотрансферний принтер (наприклад, модель на фото зліва) або універсальний принтер (наприклад, модель на фото праворуч). Універсальні принтери підходять для друку і термо і термотрансферних етикеток. Але зверніть увагу, що звичайний термопринтер (де немає місця для фарбувальної стрічки - рібона) не придатний для друку термотрансферних етикеток. Зате важливо знати, що для друку термоетикеток рібон ​​НЕ ПОТРІБЕН, навіть якщо для нього передбачено місце в принтері. Якщо Ви будете друкувати термоетикетку з рібоном, то зображення теж отримаєте, але, як то кажуть, навіщо платити більше?

Можу навести приклад з практики. Підприємець вирішив вибрати для маркування продукції самоклеючі термоетикетки. Йому порадили дорогий універсальний принтер, який дозволяв друкувати як термоетикетки, так і термотрансферні етикетки. Але менеджер підкреслив, що для друку будь-яких етикеток потрібен рібон. Як наслідок підприємець протягом кількох років купував рібони, які йому були взагалі не потрібні. Тобто, коли замовник не отримав вірної і повної інформації від постачальника, це може спричинити за собою матеріальні втрати. Тому якщо у Вас виникають будь-які питання або сумніви рекомендую обов'язково звернутися за консультацією до фахівців.

Але повернемося до термотрансферних етикеток. Термотрансферні етикетки можуть виготовлятися з різних матеріалів: матового, напівглянцевого, глянцевого, металізованого паперу, поліетилену і поліпропілену (білого або прозорого). Тому іншою великою перевагою термотрансферной етикетки над термоетикеткою є її тривалий термін використання. Тобто якщо максимальний період експлуатації термоетикетки становить кілька місяців, то термін придатності термотрансферної етикетки необмежений. Паперова термотрансферна етикетка не чорніє при нагріванні (терті), стійка до впливу сонячних променів, етикетка на плівці стійка до розривів, впливу вологи (докладніше про матеріали і сфери їх застосування читайте в статті "Матеріали, які використовуються для друку").

 

Крім того, якщо друк термоетикетки можливий тільки чорним кольором (так відбувається тому, що зображення або текст на етикетці фактично випалюється спеціальними гарячими голочками в термопринтері), то колір рібона можна вибрати за власним смаком або скажімо вибрати колір Вашого логотипу. Наприклад, наша компанія може запропонувати рібони золотого, срібного, червоного, блакитного, синього, зеленого, малинового, коричневого кольорів. Також, так само як і для термоетикетки, можливо виготовити етикетку з попереднім друком і вибірковим лакуванням. Тоді етикетка виконує також рекламну функцію: рекламується бренд (компанія або торгова марка), споживачеві легше знайти товар на полиці магазину, етикетка більш приваблива.

 

Відповідно найбільш істотним недоліком термотрансферної етикетки є те, що вибір термотрансферного друку тягне за собою необхідність придбання фарбувальної стрічки (рібона). Вартість термотансферної етикетки нижча, ніж термоетикетки, але для того, щоб визначити приблизну собівартість друку потрібно додавати ціну чистої етикетки (або етикетки з попереднім друком) і ціну рібона. Вартість рібона залежить від його характеристик - чим стійкіше друк отримуємо, тим рібон ​​дорожче. Про види рібонів поговоримо нижче.

Втулки в рібонов бувають двох типів (див. Фото вище) - це залежить від Вашої моделі принтера, тому при замовленні рібона, уточнюйте цей момент. Але деякі принтери мають в комплекті спеціальні насадки, які дозволяють використовувати різні типи втулок. Також зверніть увагу на те, що можна переплатити, використовуючи більш широкий рібон, ніж потрібно. Ширина рібона повинна бути на 2-3 мм більше, ніж ширина підкладки. Тобто, якщо Ваша етикетка має ширину 58 мм, підкладка буде приблизно 61-62 мм, а рібон ​​підійде шириною в 64 мм. Можна брати і більш широкий рібон, але це будуть зайві витрати. Якщо ж рібон вужчий, це пошкоджує термоголовку принтера.

Рібони для друку самоклеючих етикеток бувають трьох видів: Wax, Wax / Resin і Resin.

Рібони Wax - це рібони з воскової основою. Вони забезпечують високу якість друку на паперових матеріалах, стійкі до механічного, хімічного, термічного впливу, впливу води, жирів і харчових олій.

Wax / Resin в своєму складі має як віск, так і каучук. Такий рібон ​​стійкіше, ніж Wax, має теплостійкість до 120 градусів Цельсія, щільність зображення на термотрансферній етикетці - 1,92. Матеріали, придатні для друку: матовий папір, напівглянцквий папір, поліпропілен, поліетилен, поліестер, полівінілхлорид.

Resin - це рібон на каучуковій основі, характеризується ідеальною стійкістю до розчинників. Його теплостійкість висока (до 150 градусів Цельсія), щільність зображення - 1,76. Використовується для друку на поліпропілені, поліетилені, поліестері, полівінілхлориді.

Зазвичай для напівглянцевих паперових етикеток використовується рібон ​​Wax, оскільки він дозволяє досягти високої якості друку при низькій ціні. Інші види рібонів необхідно застосовувати для особливих умов експлуатації, коли потрібна висока міцність етикетки і стійкість друку до розчинників.

Якщо Ви не впевнені який рібон ​​або етикетку вибрати, Ви можете звернутися в компанію "Краплак" за безкоштовною консультацією або отримати зразки для тестування.