Термоетикетка. Що вибрати ЕКО чи ТОП?

Одне з перших питань, які виникають при необхідності придбати термоетикетку - який матеріал вибрати: ЕКО або ТОП? Багато публікацій в мережі Інтернет присвячені характеристикам матеріалів для термодруку, але на практиці ми і сьогодні стикаємося з недостатніми роз'ясненнями. Тому в цій статті поговоримо про переваги і недоліки термодруку, розглянемо приклади і варіанти використання етикетки, допоможемо Вам зробити правильний вибір.

Отже, що таке термоетикетка?

Термоетикетки (етикетки для термодруку) в рулонах використовуються в термопринтерах і електронних вагах. У цьому полягає основна перевага цього виду етикеток - можна маркувати продукцію швидко, прямо на місці, вводити інформацію, яка постійно змінюється - наприклад, дата упаковки, вага продукту тощо. Зображення отримуємо при нагріванні, тобто текст фактично випалюється на папері гарячими голочками принтера. Щось подібне можемо спостерігати, наприклад, на чеках банкоматів - це та ж термопапір, тільки тонший і без клейкого шару.

Відповідно перевірити придатність матеріалу для термодруку дуже просто - потрібно провести по ньому нігтем (або піднести запальничку). При терті нігтя папір нагрівається і залишається чорна смужка (див. Фото).

 

Якщо смужка насиченого кольору, це матеріал ЕКО. Якщо ж смужка нечітка - це термо ТОП, він має додатковий захисний шар. Про відмінності між ними ми поговоримо трохи пізніше.

Ще раз підкреслюю, що термопринтери або електронні ваги друкують (випалюють) текст тільки чорного кольору. Чому важливо звернути увагу на цей момент? Ми часто бачимо термоетикетки з кольоровими логотипами (скажімо в супермаркеті) - ця етикетка має також рекламну функцію. Це означає, що в вагах використовується етикетка з попереднім друком. Приклади таких етикеток наведені на фото:

 

Замовлення етикетки з друком вимагає часу на підготовку до друку (розробка та затвердження макета, виготовлення полімерних форм - кліше), власне друк і логічно коштує дорожче. Але в такому випадку Ви можете вибрати розмір етикетки, відмінний від стандартного, споживачеві легше знайти Ваш продукт на полиці магазину, етикетка додатково рекламує компанію або торговельну марку, виглядає більш привабливою. Також при індивідуальному замовленні можна додатково захистити окремі частини етикетки лаком. Детальніше розглянемо приклад використання різних термоетикеток для однієї товарної групи (див. Фото). В даному випадку це сири.

 

Етикетка зліва тільки інформаційна, але необхідність вказати велику кількість тексту зумовлює використання етикетки більшого розміру і необхідність попередньої друку, оскільки такий друк більш чіткий, читабельний і економить час друку на принтері для підприємства. У той час як етикетка з правого боку яскрава, помітна для покупця, рекламується бренд.

Загалом основним недоліком термоетикеток є їх недовговічність. Матеріали для термодруку дуже чутливі до впливу сонячних променів, вологи, тертя тощо. Термін їх експлуатації та зберігання нетривалий, але для певних галузей це не має значення. Наприклад, термоетикетки доцільно використовувати для продуктів харчування з невеликим терміном зберігання. Також маркування термоетикеткою можливі логістичними (транспортними) компаніями для перевезень або доставки вантажів. Той же принцип діє в супермаркетах, коли основним призначенням етикетки є донести інформацію про вартість товару від ваг до касира. Якщо ж для Вас важливо зберегти етикетку тривалий час, потрібно використовувати термотрансферну етикетку (див. Статтю "Термотрансферні етикетки. Їх переваги та недоліки»).

Далі докладніше розглянемо відмінності між матеріалами ЕКО і ТОП.

ЕКО - дешевий матеріал, але відсутність додаткового захисного шару робить його менш стійким і нетривалим у використанні. Термін використання етикетки ЕКО залежить насамперед від умов експлуатації - тертя, вологи, сонячних променів і т.д. і становить в середньому від 1 години до 2 місяців.

ТОП має захисний шар - крейдування поверхні паперу, етикетка довше зберігає нанесене зображення або текст, підходить для глибоких заморозок. Ви можете побачити різні параметри матеріалів - товщину паперу, вид клею, температури використання в залежності від стандартів компанії-виробника. Так європейські виробники матеріалів ТОП пропонують діапазон робочих температур від -40 до 70 градусів Цельсія, що робить можливим використовувати етикетки ТОП для продукції, яка зберігається в холодильниках. Така етикетка прослужить довше, але і коштує дорожче. Крім того, на відміну від ЕКО, для більшої стійкості можливо додатково захистити етикетку лаком на водній основі або УФ-лаком.

Отже, при виборі етикетки варто враховувати специфіку її використання. Тому рекомендуємо - якщо Ви раніше не використовували етикеток в рулонах і не впевнені який матеріал найкраще підійде саме Вам, краще спочатку спробувати різні види, а вже потім можна купувати і більшу кількість рулонів.

Сподіваюся ця стаття виявилася корисною для Вас і допоможе в подальшій роботі. Якщо у Вас виникли питання, Ви можете звернутися за безкоштовною консультацією, а також переглянути детальні характеристики матеріалів на нашому сайті.