Правильний дизайн етикетки – Ваш прямий шлях до успіху

Етикетка допомагає вирізнити Ваш товар з-поміж інших, підкреслює статусність продукту, екологічність, привертає увагу, рекламує бренд. І кожен виробник розуміє важливість дизайну етикетки чи упаковки для просування свого продукту на ринку.

Звісно, професійні дизайнери допомагають реалізовувати побажання клієнта або ж втілюють власні ідеї. Але іноді важко визначитися із найбільш відповідним варіантом. Або ж буває так, що нібито ідеальний дизайн етикетки не виправдовує очікувань при маркуванні товару. У цій статті ми спробуємо окреслити основні складові дизайну, які допоможуть Вам обрати саме те, що потрібно.
Основою дизайну є колір. 60% першого враження про продукт формується на основі кольору етикетки. А 85% покупців обирають товар саме на основі уподобання кольору. Коротко розглянемо базові кольори.

Рожевий
Асоціації - кохання, виховання. Згідно психологічних досліджень рожевий колір заспокоює. Кумедним фактом є те, що внаслідок дослідження вибору споживачів, психологи визначили, що випічка краще смакує із коробок чи тарілок рожевого кольору. 

Червоний
Асоціації - зухвалість, пристрасть. Червоний колір використовують для того, щоб швидко привернути увагу споживача. Червоний колір має здатність підвищувати метаболізм, таким чином викликаючи апетит. Цей колір обирають емоційні люди.

Помаранчевий
Асоціації - благополуччя, розваги. Помаранчевий найбільше притягує увагу дітей. Пом’якшений помаранчевий підсвідомо також асоціюється із доступністю, дешевизною товару.

Жовтий
Асоціації - радість, оптимізм. Жовті вітрини найбільше сприяють тому, щоб покупець увійшов всередину. Жовтий колір є найбільш видимим кольором із усього спектру кольорів. Його обирають життєрадісні люди.

Зелений
Асоціації - природа, зростання. Зелений колір використовується зазвичай для позначення природності продукту, турботи про довкілля. Зелений оберуть здібні, урівноважені особистості.

Синій
Асоціації – впевненість, безпека. Синій або ж блакитний колір символізує продуктивність. Це колір для меланхолійних людей.

Фіолетовий
Асоціації – успіх, уява. Фіолетовий колір застосовують для розширення уяви. Такий колір до вподоби нестійким особистостям, любителям фантазувати.

Коричневий
Асоціації – надійність, комфорт. Часто у рекламній індустрії коричневий обирається в якості фону. Такий колір обирають консервативні люди. 

Чорний
Асоціації – елегантність, владність. Зазвичай чорний колір використовується для витіснення інших кольорів та створення контрасту. Вважається кольором витонченості. Кумедний факт полягає в тому, що люди підсвідомо сприймають чорні коробки важчими за білі.

Білий
Асоціації – чистота, креативність. Білий колір направляє увагу від одного елемента до іншого. Такий колір найкраще використовувати із тріадними кольорами – синім, зеленим, червоним.

Поєднання кольорів

Асоціації – різноманітність, відкритість. Використання різних кольорів дозволяє підкреслити або ж приховати певні елементи. Дослідження виявили те, що якщо ефективність сприйняття споживачем чорно-білого зображення прийняти за 100%, то ефективність сприйняття двобарвного зображення зростає на 20%, а багатоколірного - на 40%.
Але яким чином зміксувати кольори для досягнення найкращого результату? Є кілька підказок.
Нижче наведена кольорова палітра, яка допоможе розібратися із сумісністю кольорів.  

Кольори напроти одне одного – це контрастні кольори. Кольори поруч – аналогові. Аналогові кольори приглушують одне одного та створюють розслаблений візуальний ефект. Їх використання можливе лише у фоновому режимі.
Використання контрастних кольорів допомагає виділити певні елементи. Особливо це актуально для графічних зображень. Але будьте обережними із надмірним використанням цих кольорів.
Загалом за ступенем погіршення сприйняття колірні поєднання розташовуються в наступному порядку:

1. синій на білому; 2. чорний на жовтому; 3. зелений на білому;
4. чорний на білому; 5. жовтий на чорному; 6. білий на чорному;
7. зелений на червоному; 8. синій на білому; 9. червоний на жовтому;
10. білий на синьому; 11. червоний на білому; 12. синій на жовтому;
13. оранжевий на чорному; 14. жовтий на синьому; 15. зелений на білому;
16. оранжевий на білому; 17. білий на зеленому; 18. червоний на зеленому;
19. коричневий на білому; 20. білий на коричневому; 21. коричневий на жовтому;
22. жовтий на коричневому; 23. червоний на білому; 24. білий на червоному;
25. жовтий на червоному.    

Хоча, як ми уже говорили на початку, використання двох кольорів не досить ефективне. За дослідженням науковців, найкраще слідувати «правилу трійок». Три кольори сприймаються веселіше, більш ефективно, краще задовольняються вимоги різних споживачів.
Але дуже важливо при виборі базового кольору етикетки враховувати також колір упаковки/тари та колір продукту (якщо його видно в упаковці). Ось цікавий приклад того, як колір усім відомих напоїв гармоніює із тарою та етикеткою. Звісно, чудово, якщо ковпачок пляшки співпадає за кольором із етикеткою. Але ось що трапиться, якщо напої поміняти місцями у пляшках (див. фото). Дивовижно наскільки менш привабливим відразу став товар.

Також важливо розуміти співставність дизайну етикетки і логотипу. Якщо логотип кольоровий, то не завжди він виглядає адекватно із графічним або ж чорно-білим зображенням. І навпаки. 
Звертайте увагу на читабельність тексту. Якщо хочете розмістити на етикетці великий малюнок, то краще велику кількість тексту розмістити окремо на контретикетці або ж так, щоб не закривати зображення. В іншому разі етикетка буде нечитабельною, виглядати «брудно», «наляпано», а отже, довіра споживача до такого продукту не буде високою.
Для покращення читабельності можна виділяти кольором лише окремі елементи. Наприклад, якщо етикетка темного кольору, але потрібно розмістити штрих-код або ж акцентувати увагу на певній частині етикетки, робиться «віконечко» білого чи світлішого кольору. 
Крім того, можна обіграти дизайн, використовуючи спеціальні матеріали. Наприклад, так званий структурний винний папір дозволяє створити ефект екологічності. Пастельні кольори такої етикетки викликають відкритість і безтурботність, мають заспокійливий ефект. Вони також часто асоціюються із весною, жіночністю, тому часто використовуються для косметичних засобів.

Ніщо не є більш привабливим, ніж щось блискуче. Можливо варто спробувати срібні чи золоті металеві етикетки. Вони уособлюють якість, що робить їх ідеальним варіантом для маркетингу преміум-продукту. Спробуйте використовувати срібло, щоб показати чарівність і вишуканість. Срібло також часто асоціюється з водою, викликає зниження тривоги і приносить гармонію розумово, фізично і емоційно. Золото асоціюється з вишуканістю, є більш символічним для розкоші і якості, ніж його колега. Золото також вважається більш чоловічим.

Для продуктів ручної роботи, створення натурального або рустикального ефекту («продукт із грядки»), обгортковий папір (коричневий крафт) є ідеальним варіантом. Коричневий колір може допомогти Вашому продукту дійсно виділитися і ідеально підходить для товару, який, як то кажуть «зроблено-з-любов'ю». Ці етикетки також сприяють відчуттям надійності і комфорту, які забезпечує коричневий колір. Але якщо ваша компанія працює з картоном, ці етикетки можуть зливатися. Іноді цього і добиваються дизайнери, створюючи плавний зовнішній вигляд упаковки та етикетки.

Мінімалістичний підхід являє собою сучасний тренд і простий спосіб показати своїм клієнтам, що Ваш продукт є тим, що дійсно має значення. Крім того, прозора етикетка ніби повідомляє про відкритість і прозорість вашого бізнесу. Етикетки на прозорій плівці дозволяють роздивитися товар в упаковці, створюють враження чистоти продукту. Вони творять чудеса в поєднанні з косметичними засобами, напоями і харчовими продуктами.

Детальніше про матеріали та їх використання можете прочитати в іншій статті «Матеріали, які використовуються для друку».

Сподіваємося ця стаття виявилася корисною. Але якщо Ви все ще маєте сумніви, наші фахівці з радістю допоможуть Вам створити дизайн етикетки чи упаковки, втіливши Ваші побажання та порадять матеріал, який найкраще підійде саме для Вашої сфери застосування. 

Комерційний директор ТОВ «Краплак»,
Анна Шендер