Матеріали, які використовуються для друку

При замовленні самоклейкої етикетки важливо визначитися із матеріалом, який найкраще підійде саме до Вашої сфери застосування. Основними матеріалами, що використовуються для друку самоклейких етикеток є самоклейкий папір та плівка (поліпропілен). Рідше використовується самоклейкий метал (алюмінієву фольгу відповідної товщини із клейким шаром). Далі розглянемо детальніше кожен із них.

 

Самоклеючий папір

Існують такі різновиди самоклейкого паперу: матовий папір, півглянцевий папір, глянцевий папір, папір для термодруку та ін. Рідше використовують металізований папір (із напиленням фольгою) та папір, ламінований фольгою.
Матовий папір використовується для виготовлення самоклейких етикеток, коли є необхідність штампування чи ручного надпису. Якщо використати інший матеріал, штемпельна фарба може розтиратися. Матовий папір не піддається лакуванню. Приклад етикетки на матовому папері зображено на фото:

 

Півглянцевий папір - це найбільш популярний матеріал для виробництва самоклейких етикеток, оскільки така етикетка має привабливий вигляд, тривалий термін служби, може бути додатково покрита лаком - повністю або частинами.

 

Півглянцевий папір використовується також для виготовлення термотрансферних етикеток. Друк таких етикеток відбувається на термотрансферних принтерах за допомогою спеціальної фарбуючої стрічки (рібона). Принтерний задрук зручний тим, що етикетки друкуються швидко, у будь-якому місці, де це необхідно, а також можна змінювати інформацію, що видруковується у будь-який час. Термотрансферні етикетки мають тривалий термін служби (на відміну від термоетикеток) та дозволяють досягти високої якості та стійкості друку, обравши відповідний тип рібона. Часто використовуються термотрансферні етикетки із попереднім задруком чи частковим лакуванням.

 

Термопапір (ЕКО, ТОП) використовується для виготовлення термоетикеток на термопринтерах та електронних вагах. Термоетикетки для друку не потребують використання рібонів. Але характеризуються нетривалим терміном експлуатації. Такі етикетки чутливі до впливу зовнішніх факторів: світла, тертя, вологи тощо і при терті чи нагріванні можна побачити, що етикетка чорніє. Термоетикетки використовуються, наприклад в електронних вагах супермаркетів, коли їх головним завданням є донести інформацію "від ваги до каси". Матеріал ЕКО не піддається лакуванню, не має захисного шару, термін його служби від 1 години до 2 місяців. Матеріал ТОП можна захистити УФ чи водним лаком, він більш стійкий і триваліший у використанні, оскільки має додаткове покриття - крейдування, підходить для глибоких заморозок.

Металізований папір або папір, ламінований фольгою краще застосовувати, коли необхідно досягнути високої привабливості етикетки. На фото залишилася невелика поверхня сріблястого кольору, але для меншої площі задруку ефект "металевої етикетки" буде більшим.

 

Винний папір буває різних фактур та має суто декоративну функцію. Такі етикетки використовуються зазвичай для маркування алкогольних напоїв.

 

Самоклейка плівка (поліпропілен) буває біла, прозора та перламутрова. Це найбільш стійкий матеріал, тому використовується для маркування товарів хімічної промисловості чи напоїв. Плівка стійка до розриву, тертя, вологого середовища. Також плівку можна лакувати і ламінувати, що забезпечує додатковий захист. Для косметичних товарів чи алкгольних напоїв часто обирають прозору плівку, що дозволяє створити ефект "чистоти" продукту та підвищити його привабливість для покупця. А для напоїв чи миючих засобів особливо важливо вберегти зображення від вологи.

Метал (самоклейкий алюміній) застосовується в умовах підвищених температур. Така етикетка не горить, стійка до тертя та вологи. Прикладом застосування металевих етикеток може бути маркування металевого прокату, використання в якості захисної підставки для свічок, ізоляція чи з'єднання гарячих поверхонь (алюмінієвий скотч).
На фото нижче представлені чисті етикетки, але по них також можна друкувати. 

 

Іноді металеві етикетки використовуються для надання особливої привабливості продукції. Наприклад,  на наступному фото зображено алюмінієвий скотч та металеву етикетку, де використано друк та конгрев (тиснення). Як бачимо, використані методи поліграфії суттєво змінюють зовнішній вигляд етикетки.

 

Ламінований папір не є самоклейким (не має клейкого шару). Він призначений для використання у промисловості - для фасування сипучих продуктів. Найбільш поширеним застосуванням ламінованого паперу є у фармацевтичній промисловості (для фасування таблеток, порошків, лікувальних чаїв тощо) та харчовій промисловості (наприклад, для виготовлення цукрових стіків).

Картон і папір без клейкого шару можуть відрізняться за структурою і Граматура, але в цілому сфера їх застосування не вимагає особливих умов експлуатації. Вони застосовуються для виготовлення несамоклейні етикеток, буклетів, флаєрів, папок, візиток, листівок і т.п. Картон несе більше декоративну функцію і вибирається замовником виходячи з естетичних уподобань. На таких поліграфічних виробах також можна використовувати конгрев (тиснення), часткове або повне покриття лаком, фольгування (тиснення золотом).

 

Всі матеріали, які використовує поліграфічне підприємство "Краплак" є сертифікованими в Україні. Якщо у Вас виникли запитання, будемо раді на них відповісти. Також на сайті можна подивитися детальні характеристики матеріалів.